czwartek, 21 listopada 2013

Ciasteczka owsiano-razowe z masłem orzechowym

Ciasteczka z masłem orzechowym "chodziły" za mną już od jakiegoś czasu. Pogrzebałam w necie i znalazłam przepis. Zagniotłam ciasto i ... coś mi nie pasowało. Ciasto było bardzo rzadkie. Postanowiłam jednak dać mu szansę i upiekłam ciasteczka z 1/3 otrzymanej masy. Okazały się okropnie słodkie i zawierały chyba całe masło świata. Postanowiłam uratować resztę masy miksując ją z płatkami owsianymi i mąką razową. Efekty na zdjęciu poniżej :) 

Składniki:
  • 115 g mąki pszennej
  • 1/4 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 90 g masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 150 g masła orzechowego (crunchy)
  • 3/4 szklanki płatków owsianych (użyłam błyskawicznych)
  • 1/2 szklanki mąki żytniej razowej
Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać połączoną mąkę pszenną i żytnią, sodę i szczyptę soli. Na koniec wmieszać płatki i masło orzechowe. Powstałą masę należy wyrobić (ręcznie lub mikserem). Z powstałego ciasta należy formować kuleczki wielkości orzecha włoskiego, następnie spłaszczyć je lekko widelcem lub łyżką. Piec ok. 15 minut (do zbrązowienia) w 180 stopniach.

Bon apetit!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz