piątek, 15 listopada 2013

Sernik truflowy

Ulubiony sernik mojego męża. Jemu wychodzi pyszny, mnie podobno też, choć tak naprawdę chodzi o to, że to przepis jest niezawodny :) Sernik jest ciężki, mazisty, mocno czekoladowy, z nutą trufli. Zdecydowanie dla miłośników "nowojorczyka" czyli sernika nowojorskiego, bo tylko z nim może się równać. Dla przełamania czekoladowego smaku polecam podać go z owocami (u mnie obecnie królują mrożone maliny i truskawki). Lekko zmodyfikowałam przepis pochodzący oczywiście ze strony Moje wypieki

Składniki-spód:

  • 125 g markiz Hit (używam waniliowych)
  • 35 g roztopionego masła
W blenderze rozkruszyć ciastka, dodać roztopione masło. Masa powinna mieć konsystencję mokrego piasku. Wsypać do tortownicy o średnicy 21 cm. Schłodzić w lodówce ok. 30 minut, nie podpiekać.

Składniki na ciasto:

  • 500 g serka mascarpone
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 150 ml śmietany kremówki-używam 30%-towej
  • 4 jajka
  • 130 g drobnego cukru
  • 2 łyżki Irish Cream lub innego likieru (ja używam Sheridan'sa)
  • 2 łyżki mąki pszennej
Podgrzać kremówkę na wolnym ogniu.  Rozpuścić w niej czekoladę. Mieszając nie dopuścić do wrzenia, zdjąć z palnika. Do miski wrzucić pozostałe składniki, zmiksować, na końcu dodać ciepłą masę kremówkowo-czekoladową. Wylać na spód i piec w piekarniku rozgrzanym do 175 stopni przez ok. 60 minut. Upieczony sernik poznamy po tym, że pukając widelcem w tortownicę przy lekko uchylonym piekarniku będzie zwarty. Jeśli po 60 minutach nadal środek będzie się trząsł należy podpiec go kolejne 5 minut i sukcesywnie sprawdzać konsystencję. Po upieczeniu wystudzić przy lekko uchylonym piekarniku, następnie schłodzić w lodówce przez minimum 12 godzin. Wyjać z lodówki na miminum pół godziny przed podaniem.

Bon apetit!

4 komentarze:

  1. To musi być pyszne :) Ja robiłam też sernik chałwowy i był niebiańsko dobry!

    OdpowiedzUsuń
  2. a po czym ten sernik ma posmak truflowy?

    OdpowiedzUsuń
  3. Posmak ma dzięki użytemu likierowi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hmmm.....wyglada pysznie I opis brzmi bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń